Πληροφορίες

Δικτυακός Τόπος Μαθήματος

http://compus.com/MUS193/

Ομάδα Στόχος

Προπτυχιακοί φοιτητές

Προαπαιτούμενα

Κανένα

Μαθησιακοί Στόχοι Μαθήματος

• Να κατανοήσουν οι φοιτητές τα στάδια μουσικής ανάπτυξης και τις μουσικές ανάγκες των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
• Να κατανοήσουν τα βασικά συστατικά ενός «μουσικού» και αποτελεσματικού μαθήματος μουσικής και να είναι σε θέση να οργανώσουν πρότυπα μαθήματα μουσικής διδασκαλίας για την α΄βάθμια εκπαίδευση.
• Να εξοικειωθούν με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για τη μουσική στο δημοτικό σχολείο, καθώς και με τα διδακτικά εγχειρίδια και εποπτικό υλικό του ΔΕΠΠΣ.
• Να αναπτύξουν τις διδακτικές δεξιότητες (μεθοδολογία διδασκαλίας, οργάνωση μαθήματος, έλεγχος τάξης, κλπ.) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι σε θέση να παρέχουν πρότυπη και αποτελεσματική μουσική διδασκαλία σε μαθητές α΄βάθμιας εκπαίδευσης.
• Να αναπτύξουν ένα ρεπερτόριο δραστηριοτήτων (τραγούδι, κίνηση, ακρόαση, μουσική ανάγνωση και γραφή, αυτοσχεδιασμός και σύνθεση, πολύτεχνες δραστηριότητες), από το οποίο να μπορούν να αντλήσουν άμεσα υλικό για την πρακτική τους εξάσκηση και για τη μελλοντική διδασκαλία τους.
• Να αποκτήσουν άμεση εμπειρία της διδακτικής πράξης στην α΄βάθμια εκπαίδευση μέσα από την παρακολούθηση μουσικών μαθημάτων σε σχολεία.

Βιβλιογραφία

• Stamou, L. (Fall, 2001). Spontaneity – Creativity – Improvisation – Composition: A developmental process. Περιοδικό Orff Echo, 34(1), p. 8-10.
-Στάμου, Λ. (Φθινόπωρο, 2001). Μουσική και Κίνηση: Μία αναπτυξιακή προσέγγιση της διδακτικής της κίνησης στα πλαίσια του μαθήματος της μουσικής. Ρυθμοί, 34, σελ. 22-39. (Περιοδική Έκδοση του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff).Στάμου, Λ. (Ιούλιος 2005). Δημιουργικότητα και μουσική εκπαίδευση. Πρακτικά του 4ου Συνέδριου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), 1-3 Ιουλίου 2005, Κάστρο Λαμίας, Μουσική Εκπαίδευση, σελ. 1- 14.Έφη Μακροπούλου & Δημήτρης Βαρελάς, Μουσική: Το πιο συναρπαστικό παιχνίδι. Εκδόσεις Fagotto, Αθήνα 2001.
• Μιχάλης Γρηγορίου, Μουσική για παιδιά και για έξυπνους μεγάλους, Β΄ τόμος: Οι Γλώσσες και οι Λειτουργίες της Μουσικής. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα.
- Lucy Green. Άκουσε και παίξε. Αθήνα Εκδόσεις Φαγκότο.
• Παυλίνα Καραδήμου-Λιάτσου, Από την ακοή στην ακρόαση, Βιβλίο και συνοδευτικό CD. Εκδόσεις Orpheus (Μουσικός Οίκος Μ. Νικολαίδη & ΣΙΑ Ο.Ε.)
Καλλιτεχνική – Παιδαγωγική Ομάδα «Ελάτε να Παίξουμε». Το Σχολείο – Εργαστήρι Τέχνης και Δημιουργίας (2η έκδ.) Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μ. Τριανταφυλλίδη), Α.Π.Θ. , Θεσσαλονίκη 1998.

Προτεινόμενα Συγγράματα

Έφη Μακροπούλου & Δημήτρης Βαρελάς, Μουσική: Το πιο συναρπαστικό παιχνίδι. Εκδόσεις Fagotto, Αθήνα 2001.
-Ελισάβετ Περακάκη. Σχεδιάζοντας το σχολικό μάθημα μουσικής. Αθήνα Εκδόσεις Φαγκότο.
Στάμου, Λ. (2012). Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής: Η διδασκαλία και η πράξη της μεθόδου Suzuki. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ηλεκτρονικές Πηγές Μάθησης

http://www.eeme.gr
http://www.primarymusic.gr

 

External Links
Designed & Developed by vagpits