Πληροφορίες

Δικτυακός Τόπος Μαθήματος

http://compus.uom.gr

Ομάδα Στόχος

φοιτητές προπτυχιακού επιπέδου του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, φοιτητές παιδαγωγικών ή άλλων καλλιτεχνικών τμημάτων

Προαπαιτούμενα

κανένα

Μαθησιακοί Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές κριτική σκέψη σχετικά με το ρόλο του
μουσικοπαιδαγωγού και με θέματα μουσικής διδασκαλίας, να κατανοήσουν τα στάδια μουσικής ανάπτυξης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν, να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά των κυριότερων μουσικοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων, να παρατηρήσουν μουσική διδασκαλία, και να αναπτύξουν μια πρώτη προσωπική φιλοσοφία για τη μουσική διδασκαλία.

Βιβλιογραφία

-Στάμου, Λ. (2006β, Καλοκαίρι). Μουσική και Παιδί. Classical Music Review, 1, σελ. 100 – 105.
-Στάμου, Λ. (1997). Με το ΄Αλφα και το Ντο: Η μουσική σαν μητρική γλώσσα και η ανάπτυξη του μουσικού ταλέντου. Δίφωνο, 22, σελ. 98-101.
-Stamou, L. (Σεπτέμβριος 2001). Brain and Musical Development Before and After Birth. Περιοδικό Cadenza, 46(1), p 47-48.
-Στάμου, Λ. (2001). Η μεταβαλλόμενη μουσική δεκτικότητα και οι «Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας»: O σκοπός και το περιεχόμενο του τεστ». Περιοδικό Μουσικοτροπίες,38-39, σελ. 90-98.
-Stamou, L. (2005). Music Learning Theory, Physiology of Learning, and the Suzuki Philosophy: When research meets philosophy and education. Kεφάλαιο στο βιβλίο M. Runfola & C. Taggart (Eds.), The Development and Practical Application of Music Learning Theory, G.I.A. Publications, Chicago, IL, pp. 265-281.
-Stamou, L. (Fall, 2001). The effect of parental involvement on children's musical development: The need to educate the parent. Colorado Music Educator, 49(1), p. 24-31.
- Stamou, L. (2004). The role of music and tradition in the healthy upbringing of children. Art and Culture With No Limits, p. 132-138.
-Στάμου, Λ. (2006). Σημαντικά ερευνητικά ευρήματα για τη μουσική ανάπτυξη κατά τη βρεφική και παιδική ηλικία: Η αναγκαιότητα αναπροσανατολισμού της εκπαιδευτικής πολιτικής. Στο Λ. Καρτασίδου & -Λ. Στάμου, Μουσική παιδαγωγική, Μουσική Εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, Μουσικοθεραπεία: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές (σελ. 35-43). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
-Στάμου, Λ. (2009). Μουσικότητα και μουσική καθοδήγηση στα πρώτα χρόνια της ζωής: Η συμβολή της Θεωρίας Μουσικής Μάθησης στη μουσικοπαιδαγωγική πρακτική με βρέφη και νήπια. Στο βιβλίο Ξ. Παπαπαναγιώτου (επιμ.)., Ζητήματα μουσικής παιδαγωγικής, σελ. 165-192. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ε.Ε.Μ.Ε.
-Ανδρούτσος, Μέθοδοι Διδασκαλίας της Μουσικής: Παρουσίαση και Κριτική Θεώρηση των Μεθόδων Orff και Dalcroze, εκδ. Νικολαϊδη, Αθήνα 1995.
Ανωγειανάκης, Φ. Ελληνικά Λαικά Μουσικά Όργανα, Εκδ. Μέλισσα.
Bernstein, L. (1986). Κονσέρτα για νέους. Βασική Θεωρία της Μουσικής. Εκδ. Δίδυμοι.
Βότσος Ιωάννης και Δαγκλή Εύα. Η μουσική στο Δημοτικό Σχολείο. Εκδόσεις Ντο-Ρε-Μι. Θεσσαλονίκη 1997.
Γρηγορίου Μιχάλης, Μουσική για Παιδιά και Έξυπνους Μεγάλους, Α΄ και Β΄ Τόμος, Εκδ. Νεφέλη1994.
Δαράκη Πέπη, Ομαδικά παιχνίδια των παιδιών μας, Αθήνα 1988.
Θεοδωρίδης, Ν. Τραγουδοπαιχνίδια: Για φίλους μουσικόφιλους 4 ετών και άνω (βιβλίο και κασέτα). Θεσσαλονίκη 1996.
Καλλιτεχνική – Παιδαγωγική Ομάδα «Ελάτε να Παίξουμε». Το Σχολείο – Εργαστήρι Τέχνης και Δημιουργίας (2η έκδ.) Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μ. Τριανταφυλλίδη), Α.Π.Θ. , Θεσσαλονίκη 1998.
Καψάσκη, Α. και Ντζούφρας Θ. Μουσικά Παιχνίδια για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου. Εκδόσεις Καψάσκη.
Κεφάλου-Χορς, Ε. Ρυθμική. Αθήνα 2001.
Κλεάνθους – Παπαδημητρίου Μυρσίνη, Παιχνίδια με τραγούδια, Αθήνα 1932.
Λιάτσου, Π. Από την Ακοή στην Ακρόαση. Εκδ. Νικολαίδη, Αθήνα 2001.
Ματέυ Πολυξένη, Orff-Schulwerk, Ελληνικά παιδικά τραγούδια και χοροί I και ΙΙ, B. Schott'ss Sohne, Mainz, 1963.
Ματέυ Πολυξένη, Ρυθμική, Γ. Νάκας, Αθήνα 1968, β΄έκδοση, (α΄έκδ. 1978)
Ματέυ Πολυξένη και Παναγοπούλου-Σλάβικ Αγγέλικα, RRRRΟ: Orff Schulwerk, a supplement to music for children. Schott, SMC 79, England 1993.
Στάμου, Λήδα. Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2012.

Προτεινόμενα Συγγράματα

- Στάμου, Λήδα. Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2012.
- Παπαζαρής, Θανάσης. (1999). Μουσική μάθηση και εκπαίδευση. Αθήνα. Εκδόσεις Παπαζήση

Ηλεκτρονικές Πηγές Μάθησης

http://www.eeme.gr
http://www.primarymusic.gr

External Links
Designed & Developed by vagpits