Πληροφορίες

Δικτυακός Τόπος Μαθήματος

http://compus.uom.gr

Ομάδα Στόχος

Προπτυχιακοί φοιτητές

Προαπαιτούμενα

Κανένα

Μαθησιακοί Στόχοι Μαθήματος

Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και είναι σε θέση να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν αναπτυξιακά κατάλληλα, ενδιαφέροντα, κι αποτελεσματικά μαθήματα μουσικής. Αναπτύσσουν τη δυνατότητά τους να 'εκτίθενται' και να δημιουργούν θετικό κλίμα διδασκαλίας και μάθησης, είτε με τους συμφοιτητές τους είτε με μικρούς μαθητές.

Βιβλιογραφία

-Στάμου, Λ. (υπό έκδοση). Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής: Η διδασκαλία και η πράξη της μεθόδου Suzuki. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας
-Στάμου, Λ. (Άνοιξη 2001). Βήματα για τη βασική κατανόηση ενός μουσικού έργου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση, 3(8), σελ. 60-66.
-Stamou, L. (Fall, 2001). Spontaneity – Creativity – Improvisation – Composition: A developmental process. Περιοδικό Orff Echo, 34(1), p. 8-10.
-Στάμου, Λ. (Ιούλιος 2005). Δημιουργικότητα και μουσική εκπαίδευση. Πρακτικά του 4ου Συνέδριου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), 1-3 Ιουλίου 2005, Κάστρο Λαμίας, Μουσική Εκπαίδευση, σελ. 1- 14.
-Στάμου, Λ. (Φθινόπωρο, 2001). Μουσική και Κίνηση: Μία αναπτυξιακή προσέγγιση της διδακτικής της κίνησης στα πλαίσια του μαθήματος της μουσικής. Ρυθμοί, 34, σελ. 22-39. (Περιοδική Έκδοση του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff).
-Stamou, L. (2002).Traditional Greek songs, games, and dances for the early childhood music classroom. Conference Proceedings of the 10th International Conference of the Early Childhood Commission of ISME, in Copenhagen, Denmark, August 5-9, 2002.
-Στάμου, Λ. (Οκτώβριος, 2002). Η μουσική διδασκαλία σύμφωνα με τη «μέθοδο εκπαίδευσης ταλέντου» του Shinichi Suzuki: Θεμελιώδεις αρχές-προτάσεις για τη βελτίωση της οργανικής μουσικής διδασκαλίας στην Ελλάδα. Μουσική Εκπαίδευση, 3(11) Ειδική Έκδοση: Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 28 Ιουνίου – 30 Ιουνίου, 2002, σελ. 118-129.
-Stamou, L. (2004). Discovering the musical world of preadolescents: A research investigation. Proceedings of the International Society for Music Education (ISME) 26th World Conference – ISME 2004, Tenerife, Spain, July 11 - 16, 2004. (CD-rom)
-Στάμου, Λ. (Ιούλιος 2005). Δημιουργικότητα και μουσική εκπαίδευση. Πρακτικά του 4ου Συνέδριου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), 1-3 Ιουλίου 2005, Κάστρο Λαμίας, Μουσική Εκπαίδευση, σελ. 1- 14.
-Στάμου, Λ. (1997). Με το ΄Αλφα και το Ντο: Η μουσική σαν μητρική γλώσσα και η ανάπτυξη του μουσικού ταλέντου. Δίφωνο, 22, σελ. 98-101.
-Στάμου, Λ. (Άνοιξη 2001). Η Ποιοτική Έρευνα στην Επιστήμη της Μουσικής Παιδαγωγικής. Μουσική Εκπαίδευση, 3(8), σελ. 16–35.
-Στάμου, Λ. (Άνοιξη 2001). Βήματα για τη βασική κατανόηση ενός μουσικού έργου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση, 3(8), σελ. 60-66.
-Stamou, L. (Σεπτέμβριος 2001). Brain and Musical Development Before and After Birth. Περιοδικό Cadenza, 46(1), p 47-48.
-Στάμου, Λ. (Φθινόπωρο, 2001). Μουσική και Κίνηση: Μία αναπτυξιακή προσέγγιση της διδακτικής της κίνησης στα πλαίσια του μαθήματος της μουσικής. Ρυθμοί, 34, σελ. 22-39. (Περιοδική Έκδοση του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff).
-Στάμου, Λ, και Ανδρούτσος, Π. (Μάιος 2001). Αναβάθμιση ή υποβάθμιση της μουσικής κατάρτισης βρεφονηπιοκόμων, νηπιαγωγών, δασκάλων; Τα Νέα της Ε.Ε.Μ.Ε., Τεύχος 12, σελ. 6-7.
- Στάμου, Λ. (2001). Η μεταβαλλόμενη μουσική δεκτικότητα και οι «Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας»: O σκοπός και το περιεχόμενο του τεστ». Περιοδικό Μουσικοτροπίες,38-39, σελ. 90-98.
-Stamou, L. (Fall, 2001). Spontaneity – Creativity – Improvisation – Composition: A developmental process. Περιοδικό Orff Echo, 34(1), p. 8-10.
-Stamou, L. (Fall, 2001). The effect of parental involvement on children's musical development: The need to educate the parent. Colorado Music Educator, 49(1), p. 24-31.
-Μιχάλης Γρηγορίου, Μουσική για παιδιά και για έξυπνους μεγάλους, Β΄ τόμος: Οι Γλώσσες και οι Λειτουργίες της Μουσικής. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα.
-Στάμου, Λ. (Οκτώβριος, 2002). Εισήγηση της Ομάδας Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τη Μελέτη Αναλυτικών Προγραμμάτων Σχετικά με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Τα Νέα της Ε.Ε.Μ.Ε., 6(16), σελ. 7-9. (Συν-συγγραφέας με τα υπόλοιπα μέλη της Ομάδας).
-Στάμου, Λ. (2006β, Καλοκαίρι). Μουσική και Παιδί. Classical Music Review, 1, σελ. 100 – 105.
Τσαφταρίδης Νικόλας, Αυτοσχέδια Μουσικά Όργανα – Κατασκευές.
Bradley- Χρυσικού Jane, To Μεταλλόφωνο για Αρχάριους, Εκδ. Νικολαίδη.
Denkmann Gertrud – Meyer (1970). Πειραματισμοί στον ήχο (Μετφρ.- Επιμ. Μιχάλης Τόμπλερ, εκδ. Νικολαίδη, Αθήνα 1990.

Προτεινόμενα Συγγράματα

- Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. Ζητήματα Μουσικής Παιδαγωγικής. Θεσσαλονίκη Εκδόσεις ΕΕΜΕ 2009.
- Μιχάλης Γρηγορίου, Μουσική για παιδιά και για έξυπνους μεγάλους, Β΄ τόμος: Οι Γλώσσες και οι Λειτουργίες της Μουσικής. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα.
-Στάμου, Λ. (2012). Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής: Η διδασκαλία και η πράξη της μεθόδου Suzuki. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ηλεκτρονικές Πηγές Μάθησης

http://www.eeme.gr
http://www.primarymusic.gr

External Links
Designed & Developed by vagpits